ponnyjenny

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Jenny - 16 oktober 2011 11:36

Ja, läs rubriken så förstår du. Idag så ska jag till min evigt älskade vän Elisabeth! Vi ska nog gå runt hagen och finna minnen. Jag kommer ihåg första gången jag var hemma hos henne. Det var vinter. Jag gick på dagis. Vi skulle gå ut i skogen och grilla korv. Det tog en stund att låta mamma och pappa åka hem för jag var rädd för hennes pappa. När mamma och pappa väl hade åkt så började vi gå. Jag och Elisabeth drog Matilda i pulkan. Efter ett tag blev vi trötta så då fick hennes pappa dra lilla Matilda. Då var vi små. När vi kom fram dit där vi skulle grilla korven så slängde vi oss i snön och skrattade. Deras pappa tog fram korven och gjorde eld medans jag, Elisabeth och Matilda lekte i snön. Vi gjorde snöänglar, kastade snöbollar och försökte göra en snöhäst vad jag minns. När korven var färdig så började vi äta. Det blev lite kladdigt men kul var det. När korven var slut och vi mätta så klättrade vi upp på den stora stenen och hoppade ner i snön. Jag kommer ihåg att Elisabeth gjorde illa foten en gång men det gick över snabbt. När vi hade lekt en stund så var det dags att gå hem igen. Nu fick deras pappa dra Matilda hela vägen hem för jag och Elisabeth gick lite i förväg. Men inte för långt för att vi hittade ju inte hem. Jag tror att vi lekte att vi var på äventyr. Och det var vi ju lite.


Elisabeth, Du är den äkta vän jag haft längst. Dig går det att lita på.

Här är en liten dikt till dig:


Du är en äkta vän

Du hjälper alltid en


Dig går det att lita på

Vi leker uti det blå


Du var min första bästa vän

Jag kommer till dig sen

om och om igen


Jag älskar dig Elisabeth<3


Lite bilder på bästa Elisabeth och Ronda

       

Vill ni se fler? Det är bara att säga till


LOVE YOU ELISABETH<3

Presentation


Hej! Jag är en ridskoleryttare som Älskar Hästar

Wonderful

Ställ gärna en fråga♥

45 besvarade frågor

Till bloggens startsida!!!

Till bloggens startsida!!!

 

Klicka HÄR!!!

Omröstning

♥Är du en tjej eller kille?♥
 Jag är en tjej♥
 Jag är en kille♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Hittar du inte? Sök♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards